Света отдавна е изпил всички клишета...



Аз съм тази, която написа многолайквания коментар (Я! Калин е забогатял :))) супер! Честито!) под статуса на Калин Терзийски, че живее с Елен Колева. За нея не знаех нищо извън нищото, което и всички знаеха от медиите. Гледала съм Елен Колева в няколко филма и я смятах, че или е бездарна или филмите са бездарни, но и в двата случая тя беше типологична някак. Сладка. Комерсиална! Бездарна. Точка. За Калин винаги съм имала противоречиво мнение…като човек, а и като писател. Него също не го познавам лично, но съм изчела почти всичките му книги и мисля, че е страхотен поет! Аз го харесвам повече като поет, отколкото като писател. Харесвам, че харесва Керуак. Никак не харесвам, че е мрънкало в и извън текстовете си. Харесвам, че е искрен, но не харесвам темите му някак. Изобщо не зная Калин дали ми харесва или не в целият си образ, но ме вълнува! Бих му зашила един шамар и бих го прегърнала едновременно. Елен Колева също! На нея бих й набила два шамара и бих я прегърнала два пъти! Не мога да се зарадвам с изборът на Калин да е пропадняк и да се саморазрушава, само защото е последовател на Керуак и други велики. Но мога да го приема. Веднъж Тома Марков (поет..приятел на Калин) беше казал (цитирам по памет), че „поета е длъжен да живее дълго, за да твори дълго” и не адмирира самоубийствата. Е, Аз бих добавила още, че поетите и добрите хора са длъжни да живеят дълго, за да ги имаме! Те са ни длъжни на нас…обществото от бездарници…от „жалки идиоти”, както ни нарече Калин. Видно е, че Калин е разочарован от публиката си. От държавата си. От жена си. От всичко. А от себе си – НЕ! Ето тук искам да му набия шамара! Защото е арт да си бунт, но пък защо целият свят да е крив, че твоите сили за бунт с него са стигнали до към третия литър алкохол. Защото си мисля, че бунта не е само навън, бре Калине! Бунта е и навътре. Като виждаш, че тая система пълна с жалки идиоти, не иска да ти плаща за гения, за да си живееш трезво и щастливо, ами сритваш я! Пропиваш се и заживяваш с Елен Колева, която драматично те прегръща в ефир, докато ти си смърдящ на джибри и пускащ лиги докато говориш.  Опс. Да! Тук прегръщам Колева! Защото я виждам за първи път да играе искрено! За първи път я виждам дълбока като дупка на третокласен път. (Калин може да е първокласен, но дупките там са по-плитки някак. Социален патос.) Елен му дава свободата и комфорта да се самоунищожава. Е! Още от Троя на Елена все в това й е силата. И чара. Добре, че не ме е заобичала мен. Човек искрено (и за кратко обаче) обича хората, които го подкрепят в пътя му към разрухата…повече обича себе си и живота и ако не умре бързичко, ще заобича пак жена си, която го връща към здравословието. Житейско патос. Мисля си, дали тоя път е по-лесен от оня в който се взимаш в ръце…започваш да работиш нещо за пари, за да издържаш детето си и да скубеш от времето си, за да пишеш. Мисля си и Аз колко бих искала да пиша. И да чета. Каквото ме вълнува. И целият свят да ми плаща за това. Е, Аз не съм спечелила онази награда (Споко Кайо, всички вече разбраха, че имаш тази награда и беше супер достойно да си и Хемингуей и всички без Хайтов и Радичков), но пък около мен има зли хора, които ме обичат твърде социално приемливо и Аз някак съм твърде отговорна, за да им тегля една майна на всичките си близки и роднини и да се пропия и да им крада по два лева, че да имам за алкохол…за да не ми треперят ръцете. Шамар за Колева! Не защото любовта трябва да е само здраве и градивност. Не! Любовта е всичко, което е! И много смърт! Но е клише! И това, че падението е арт е вярно. Арт е, мамка му! Но е клише! Не сте първите пропадняци…няма и да сте последните. Бъдете си арт. Бъдете си пропадняци. Бъдете си мрънкащи…точещи лиги пияндурници, които смърдят на джибри…нечистоплътници… Но обществото няма да ви остави да изгниете бавно, а ще ви оздрави съвсем скоро, защото вие искате обществото да ви ръкопляска и да ви се кланя. И тук искреното на Колева се пропуква и идва време за шамара. Ако бяхте просто талант… щяхте да си творите в глад, мизерия и джибри и нямаше да се веете по всички медии да мрънкате. Щяхте да сте. Каквото сте! Но вие искате припознаване с великите. А сте поредното социално клише като всеки жалък идиот в тази и във всички други държави. Прегръщам Ви!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Един ден на края на света

На Ж(оро)ивот мой

Влюбване в 1ви Б